Ποινική δίωξη σε βάρος δέκα πέντε (15) στελεχών της ΕΡΓΟΣΕ άσκησε η Εισαγγελία Εφετών Λάρισας για το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών, με την κατηγορία ότι αφού δεν ολοκληρωσαν τα έργα, προκάλεσαν τον θανατο 57 ανθρώπων δια παραλείψεως. Αν έτσι είναι τότε, πρέπει να σταματήσουν ολα τα δρομολόγια των τρένων στην Ελλάδα, αφού τα έργα δεν έχουν ολοκληρωθεί.  Αρα δεν θπάρχει ασφάλεια; 

Οι νέες διώξεις είναι κακουργηματικού χαρακτήρα και αφορούν στη διατάραξη ασφάλειας συγκοινωνιών που προκάλεσε τον θάνατο πολλών ανθρώπων δια παραλείψεως καθώς και σε πλημμελήματα, όπως ανθρωποκτονία από αμέλεια, βαριές σωματικές βλάβες από αμέλεια και ελαφρές σωματικές βλάβες από αμέλεια. Μετά την παραπάνω εξέλιξη, πως μπορούμε να έχουμε σιδηρόδρομο σήμερα; Το ερώτημα δεν είναι καθόλου ρητορικό.

Η Εισαγγελία κατηγορεί υψηλόβαθμα στελέχη της ΕΡΓΟΣΕ ότι διατάραξαν διά παραλείψεως την ασφάλεια των συγκοινωνιών  αφού δεν κατόρθωσαν να θέσουν σε λειτουργία τα συστήματα της σύμβασης 717. Άρα, η Εισαγγελία δέχεται ότι χωρίς αυτά τα συστήματα, που δεν υπήρχαν την μοιραία νύχτα του Φεβρουαρίου 2023, δεν υπάρχει ασφάλεια συγκοινωνιών. Σήμερα όμως, τα τρένα κυκλοφορούν σε όλη την Ελλάδα ακριβώς με τις ίδιες συνθήκες που κυκλοφορούσαν την νύχτα αυτή, δηλαδή χωρίς τα συστήματα της 717.

Γιατί όμως η Εισαγγελία δεν διατάζει την άμεση διακοπή της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας αφού σύμφωνα με την άποψη της, η κυκλοφορία του σιδηροδρόμου σήμερα δεν είναι ασφαλής; Και ποιος εμποδίζει τον οποιοδήποτε πολίτη να στραφεί νομικά εναντίον του ΟΣΕ σήμερα, αφού σύμφωνα και με την άποψη της Εισαγγελίας η κυκλοφορία του σιδηροδρόμου σήμερα δεν είναι ασφαλής; Η τραγική μητέρα κα Καρυστιανού είπε ξεκάθαρα στη Βουλή ότι αν ήξερε πως λειτουργούσε ο σιδηρόδρομος τον Φεβρουάριο 2023, δεν θα έστελνε με τρένο ούτε λαχανικά. Αλλά έτσι ακριβώς λειτουργεί και σήμερα ο σιδηρόδρομος. Δεν υπάρχει κανένα από τα συστήματα που συγκροτούν το ERTMS, ήτοι, το ETCS on board, το παρατρόχιο  ETCS και το GSMR. 

Η δίωξη, σύμφωνα με πληροφορίες, αφορά σε διευθυντικά στελέχη, διευθύνοντες συμβούλους, προέδρους Διοικητικού Συμβουλίου αλλά και μέλη του Δ.Σ της ΕΡΓΟΣΕ που είχαν τοποθετηθεί ή εργαζόταν στον Οργανισμό μέχρι την ημέρα του τραγικού δυστυχήματος.  Στα απλά ελληνικά,  για κάθε δυστύχημα που έχει γίνει σε δρόμο ή σιδηρόδρομο, πριν ολοκληρωθούν κάποια νέα έργα, ευθύνονται όσοι δεν ολοκλήρωσαν τα έργα. Είναι δυνατόν; 

Οι συγκεκριμένες νέες ποινικές διώξεις ανεβάζουν συνολικά τον αριθμό των διωκόμενων σε τριάντα (30). Συγκεκριμένα, είχαν ασκηθεί διώξεις στο πρόσφατο παρελθόν σε 15 διευθυντικά στελέχη, προέδρους Δ.Σ. και μέλη Δ.Σ. του ΟΣΕ καθώς και σε εργαζόμενους στον σταθμό της Λάρισας. Μέχρι στιγμής, δε είναι δύο οι προφυλακισμένοι για τη συγκεκριμένη υπόθεση και συγκεκριμένα, ο σταθμάρχης που είχε βάρδια το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου και ο διοικητής επιθεώρησης Θεσσαλίας του ΟΣΕ. 
Συμπέρασμα: Αναζητούνται ευθύνες, χωρίς ακόμα να εχει εξεταστεί ποιές ακριβώς είναι οι ευθύνες  του ΟΣΕ. Του οργανισμού που είναι υπεύθυνος για την ασφάλεια  πάνω στις γραμμές (δρομολογίων), κάθε στιγμή. Υπάρχουν  πρωτόκολλα ασφάλειας, κανονισμοί κλπ, κλπ. Αυτά τηρήθηκαν; Αυτό θα εξεταστεί;  Και η ευθύνη γι αυτό δεν αφορά τον σταθμάρχη ή τρείς υπαλλήλους. Αφορά και το όλο σύστημα ελέγχων, και την διοίκηση του ΟΣΕ, αλλά και το αρμόδιο υπουργείο αφού είχε εγγραφες διαμαρτυρίες αρμοδίων παραγόντων.

 

Απόψεις

Ειδικού ΣυνεργάτηΟι εξελίξεις του πολέμου στην Ουκρανία θέτουν στη Δύση και κυρίως στην Ευρώπη το δίλημμα μεταξύ αποκλιμάκωσης και συνέχισης της σύγκρουσης. Η συνέχιση του πολέμου επιβάλλει εκ των πραγμάτων την ενεργότερη... πλήρες κείμενο
Του Στράτου ΒαλτινούΗ Δύση απέτυχε παταγωδώς να αναχαιτίσει την Ρωσία στα εδάφη της Ουκρανίας. Οι κυρώσεις απέτυχαν, ο Πούτιν είναι πιο ισχυρός από πριν παρά τις επιπτώσεις της τρομοκρατικής επίθεσης, οπότε η ΕΕ, οι ΗΠΑ... πλήρες κείμενο
Ειδικού Συνεργάτη Η συνάντηση των Υπουργών Εξωτερικών ΗΠΑ-Τουρκίας συνοδεύτηκε με εκτενείς συνομιλίες μεταξύ αξιωματούχων των δύο χωρών, σχετικά με την Ουκρανία, τη Γάζα, τη Συρία και το Νότιο Καύκασο. Σύμφωνα με τον τουρκικό... πλήρες κείμενο
Άρης Χατζηστεφάνου Το να είσαι υπεύθυνος ειδικού τμήματος του FBI για την πάταξη της αναρχίας στις ΗΠΑ ακούγεται σαν τη μεγαλύτερη αργομισθία στην Ιστορία. Παρ' όλα αυτά, το ομοσπονδιακό γραφείο ερευνών έχει αυξήσει τους... πλήρες κείμενο
Του Στράτου Βαλτινού Πάντα υπήρχαν οι πρόθυμοι στην πολιτική να συμπορευθούν ακόμη και με την πιο σκοτεινή πλευρά της εκκλησίας, όπως πάντα υπήρχαν οι οπαδοί της κοσμικότητας, ανεξάρτητα από κόμματα και ιδεολογικές τάσεις.... πλήρες κείμενο
Του Στράτου Βαλτινού Η καταθλιπτική εικόνα της τεράστιας αίθουσας του Ταε Κβο Ντο όπου διεξάγεται το 4ο συνέδριο του ΣΥΡΙΖΑ αποτυπώνει και τον εκφυλισμό του κόμματος αυτού. Άδεια αίθουσα, γεμάτοι διάδρομοι , δρόμοι και παράδρομοι,... πλήρες κείμενο